אם אתם ספורטאים ואתם מחפשים מזרון חדש, המאמר הזה בדיוק בשבילכם. בחירת מזרון המתאים לספורטאים תלויה בעיקר בסוג הפעילות הספורטיבית.

 

עם זאת, ישנם סוגים רבים של מזרונים מומלצים לספורטאים וקל מאוד להתבלבל איזה הכי מתאים עבורכם – מידות שונות, חומרים שונים, מבחר עצום של מזרונים ובסופו של דבר, לא כל מזרן מתאים לספורטאים או לסוג הפעילות הספורטיבית. חשוב להבין במידה ולא עיצבו את המזרונים כמזרונים המתאימים לספורטאים, הם עלולים להיות בעייתיים בגלל שהם עלולים להיות דקים מידי, מחליקים, שוקעים או עשויים מחומרים שמתפוררים מהר.

 

ניתן להרגיש את ההבדלים הללו בזמן אימון ויש להם תפקיד בלתי נמנע. לבלום ולתמוך בו זמנית את גופנו.

 

איך מהם הפרמטרים שיש לקחת בחשבון בבחירת מזרון מתאים?

אם החלטתם ללכת על הטוב ביותר ולא להתפשר על מזרון בינוני, חשוב שקודם כל תכירו את ההבדלים שבין המזרונים.

 

מזרונים המתאימים לפעילות ספורטיבית מסוג יוגה

מדובר במזרונים דקים בעובי של כ-6 ס”מ אשר עשוי מחורים ידידותיים גם לסביבה וגם לגוף. מזרונים אלה מעוצבים בצורה גלית ונוגדים החלקה ולכן הם מושלמים עבור אימונים מסוג יוגה או אימוני פילטיס, אשר משלבים בהם תרגילים העוסקים גם בעמידה וגם בשיווי משקל.

 

מזרוני סקאי עבה

מדור על מזרון בעובי של כ 20-22 מ”מ, דחוס מאוד ועמיד מאוד. הוא משמש בעיקר כעמדות קבועות בסטודיו, שוקל הרבה יותר ממזמן רגיל והוא עמיד יותר לאורך השנים ללא בלאי בכלל. בכלל שהוא מרופד, הוא גם מאוד קל לניקוי.

 

מזרוני אוויר

אלו הם מזרונים העשויים גומי אוויר והם בעובי של ג- 16 ס”מ. מזרונים אלה בעלי תמיכה כפולה המבודדים אותם לחלוטין מהרצפה, ולכן זה הופך אותם למאוד נוחים ונעימים במידה כזאת שלא תצליחו להרגיש קושי במגע על משטחים קשים בתרגילים הדורשים זאת.

מזרן זה מומלץ מאוד לאימונים העוסקים באימוני כוח.

 

מזרוני פילאטיס נתלים

מזרנים אלו הם אקולוגים וידידותיים לסביבה והם אינם מכילים חומרים כימיים או פלסטיק לדוגמת הלטקס, PVC, וכלוריד אשר נמצאים לרוב במזרונים צבעוניים כאלה ואחרים. מזרנים אלה מיוצרים במיוחד לאימוני פילאטיס והם מגיעים לעובי של 10 מ”מ.

אורכם ורוחבם הם סטנדרטיים והם מתאימים לכלל האוכלוסייה. המזרונים מורכבים מגומי דחוס מאוד המונע את תופעת ה”שקיעה” לתוך המזרן והם מספקים תמיכה לגוף ובידוד מוחלט.

בנוסף, מזרונים אלה קלים מאוד לתחזוקה ולניקוי.

 

לסיכום,

אם אתם מעוניינים לקנות מזרון חדש אשר יסייע וישמש אתכם במהלך האימונים, חשוב מאוד לוודא שהוא תואם את סוג האימון אותו אתם מבצעים אחרת זה עלול ללוות אתכם בבעיות גב, כאבים ומקרים שתרצו להימנע מהם.

מקווים שעזרנו לכם במאמר זה. שיהיה בהצלחה.