אין ספק  בכלל שכאשר בוחרים להתאמן עם משקולות, הרי שאנו רוצים לענות על מטרות כמו, חיזוק השרירים,עיבוי העצמות ועידוד קצב חילוף החומרים בגוף. כמובן, לאחר שיושלמו כל המטרות הללו, נוכל לראות את התוצאות,שכן הגוף שלנו יתעצב ויחטב.

חשוב לשים לב שצריך לעבוד בצורה נכונה עם משקולות. במידה ולא נעבוד כמו שצריך, הרי שנוכל לגרום לנזקים,כאבים ופציעות.

כללי זהירות

חימום – לפני שאתם מתחילים להרים את המשקולות שיש לכם, מומלץ לבצע פעילות אירובית של לפחות 5 דקות.היא תעזור להכין את השרירים לקראת הפעילות וגם תתרום לשיפור הביצועים.

עומס מתאים – אל תעבדו עם סט משקולות כבדות מדי בבת אחת. עליכם להתאים את המשקל של המשקולות על פי היכולת והמטרה שלכם. איך תדעו מהו המשקל הרצוי? ובכן קחו בחשבון שמשקל כזה הוא משקל שאתם יכולים להרים 10 פעמים ברציפות.

משך האימון – כאשר אתם מתאמנים עם סט המשקולות שלכם, מומלץ שלא לבצע את האימון יותר מ-60 דקות.אם תתאמנו מעבר ל-60 דקות, אתם עשויים להוביל את עצמכם למצב של אימוני יתר ובשל כך תהיה לכם ירידה בתוצאות האימון ועם הזמן, עשויות גם להיגרם פציעות ומחלות.

עבודה עם כל הגוף – כאשר מבצעים אימון משקולות, פלג הגוף העליון והתחתון צריכים להיות פעילים. הכוונה היא שפלג הגוף איתו אתם מרימים את המשקולות, צריך לקבל תמיכה מפלג הגוף שאינו מרים את המשקולות.

טווח תנועה – נסו להשתמש בטווח תנועה מלא. הדבר ישפר את הגמישות וגם יעזור לכם למשוך או לדחוף ככל האפשר.מומלץ לשאול מאמן מקצועי לגבי הטווח הנכון.

לנשום – כאשר אתם דוחקים את המשקל, עליכם להקפיד על נשיפות מסודות וכאשר אתם דוחים עליכם להקפיד על שאיפות מסודרות. הימנעו מעצירת הנשימה, כאשר אתם מרימים את המשקולות ומדוע? כי הדבר עשוי להביא לעלייה בלחץ הדם.

מנוחה – אל תעבדו על אותה קבוצת שרירים במשך יומיים ברציפות. תעבדו על קבוצות השרירים לסירוגין. גם כאן, מומלץ להתייעץ עם מאמן מקצועי.

הכירו את הסוגים של המשקולות

בחנויות הספורט, אפשר למצוא כל מיני סוגים של משקולות בהן:

משקולות יד מויניל – הן מגיעות עם ציפוי ויניל ובמשקלים נמוכים. מתאימות לאימונים אירוביים.

משקולות יד משושות – אלו הן המשקולות הפופולאריות ביותר בחדרי הכושר. מגיעות בגדלים של 4 ק”ג עד 35 ק”ג.אפשר לבצע איתן מגוון תרגילים.

סט משקולות יד – מדובר על סט המורכב ממוט וצלחות משקל. אפשר לבחור את המשקל לפי רמת האימון. כמו כן, אפשר להוסיף צלחות נוספות על מנת לעשות אימון מאתגר יותר.

סט משקולות אולימפיות – בדרך כלל בשימוש של מתאמנים מתקדמים וחדרי כושר. הסט מגיע עם ציפוי גומי ועליו מורכבות הצלחות האולימפיות.

משקולת קטלבלס – הן מגיעות בצורת כדור עם ידית. יש להן יתרון שכן על מנת להתאמן איתן, אנו נדרשים להפעיל שרירים נוספים.