פעילות גופנית סדירה היא חיונית לאורח חיים בריא ומאושר. פעילות גופנית עוזרת לנו לשמור על המשקל, מחזקת את הגוף ומכניסה אותו לכושר. כמו כן יש לה השפעות פסיכולוגיות חיוביות רבות. אנשים שמתאמנים באופן קבוע הם בדרך כלל מאושרים יותר וסובלים פחות ממתחים ומלחצים. אם אתם רק מתחילים להתאמן או אם אתם כבר מתאמנים שנים ונמצאים בשיא הכושר, ישנם כמה דברים שחשוב לעשות לפני האימון ואחריו כדי להימנע מפציעות או כאבי שרירים. 

החלטתם להתחיל להתאמן או לחלופין החלטתם להגביר את האינטנסיביות של שגרת האימונים שלכם? נפלא. אך זכרו – אין זה משנה מה רמת הכושר שלכם, יש כמה דברים שאתם חייבים לעשות לפני שתתחילו. הינה כך תתכוננו לאימון הכושר הבא שלכם. 

התייעצו עם הרופא לפני שתתחילו 

אם לא הייתם פעילים ולא התאמנתם בקביעות יותר משישה חודשים, מוטב שתגיעו לרופא ותיבדקו לפני שתנעלו את נעלי הספורט ותתחילו לרוץ. גם אם אתם בכושר מצוין ואימוני הספורט הם חלק בלתי נפרד מהשגרה שלכם – כל שינוי ברמת המאמץ מחייב בדיקה רפואית. אתם חייבים לדעת אם אתם נמצאים בבריאות טובה לפני שתטילו עומס רב יותר על הגוף שלכם. רופא המשפחה שלכם, הפיזיותרפיסט או מאמן הספורט יעריכו את רמת הכושר הגופני שלכם ויעזרו לכם להגדיר יעדים ברי השגה. 

בחרו תוכנית אימונים שמתאימה לכם

לפני שתתחילו להתאמן כדאי שתדעו מה אתם רוצים להשיג משגרת האימונים. יכול להיות שאתם מתאמנים כדי לשפר את הכושר הגופני או את דימוי הגוף שלכם או שהאימון הוא דרך להכיר חברים חדשים. אין זה משנה מה אתם רוצים להשיג העיקר שתבחרו תוכנית אימונים שמתאימה לכם, למצב הפיזי שלכם וליכולות שלכם. יש מגוון ענפי ספורט שונים שתוכלו להתנסות בהם עד שתמצאו את הענף שאתם מתחברים אליו. אל תרדפו אחר טרנדים. אל תתחילו לרוץ רק מפני שזה נראה לכם מגניב, וכולם עושים את זה. בדקו אם הריצה מתאימה ליכולות שלכם, אם הגוף שלכם אוהב את סוג הפעילות הזה ואם כיף לכם. כן, גם זה חשוב. אתם צריכים ליהנות מהאימון ולהרגיש מצוין בסופו. 

הקפידו על התזונה שלכם

תזונה היא חלק מהותי ובלתי נפרד משגרת אימוני ספורט וכושר. בלי תזונה מתאימה הגוף שלכם לא יוכל לעמוד בעומס האימונים, ואין זה משנה באיזה ענף ספורט אתם עוסקים. התזונה שלכם צריכה להיות מלאה וטובה ולספק לגוף שלכם את כל מה שהוא צריך. עליכם להקפיד מדי יום על איזון נכון בין פחמימות, חלבונים ושומנים. הקפידו על אכילת דגנים מלאים וחיוניים וכן קטניות, נבטים ואגוזים. שתו המון מים. המים הם מקור החיים ונחוצים במיוחד לגוף שמתאמן בקביעות ובאינטנסיביות. ודאו שיש לכם בבית די קפסולות קפה ושתו שוט של אספרסו כפול לפני שתצאו לאימון. זה ימריץ אתכם ויסייע לכם להתכונן. שתו קפה גם בתום האימון והרבו בשתיית מים. 

הגוף שלנו צריך גם לנוח

בתום האימון הקפידו על מנוחה טובה. לפני שתיכנסו למיטה בסוף היום עסו את השרירים, נִשמו נשימות עמוקות ותירגעו. המנוחה הכרחית להתאוששות הגוף, והיא תחזק אותו לקראת האימון הבא.