תחום הספורט כולל בתוכו כל מיני מושגים ומונחים חדשים. אחד מהם הוא המונח “אימון פונקציונאלי”. אגב, אותו אימון איננו חדש בתחום הספורט, מה שכן רק לאחרונה הוא זכה להכרה משמעותית וראויה. האימון הזה מסייע בחיזוק של קבוצות שרירים שונות בגוף וניתן לעשות אותו ללא מכשירי כושר יקרים, אלא כל מה שצריך הוא לבחור באביזר פשוט שעלותו לא יקרה כלל.

מאפייני האימון וכלי עזר

מדובר על אימון שהינו קצר יחסית. הוא תורם לשריפת קלוריות והוא משלב בין קבוצות שונות של שרירים. אם בעבר, היינו רגילים לבצע אימוני כושר ולעבוד בהם כל פעם על שריר אחד, הרי שכאשר מדובר על אימון פונקציונאלי, נוכל לראות שילוב של מספר אימונים בהם, אימוני כוח, אימוני סיבולת לב ריאה, אימוני גמישות ואימוני זריזות. איזה סוגים של אימונים יש? תרגילי TRX, תרגילי משקולות, תרגילי קרוספיט ועוד. היופי הוא שניתן לבצע את האימונים הפונקציונאליים עם רצועות אימון, משקולת יד, חבל קפיצה, טבעת קפיצה, צמיגים, שקי חול ועוד.

מהם היתרונות של האימון ולמי הוא יכול להתאים?

האימון יכול להתאים לכל מיני קבוצות באוכלוסייה. יש לו יתרונות רבים בהם:

-חיזוק משמעותי של כל הגוף

-שיפור של שיווי המשקל

-שיפור איכות היציבה

-שיפור של הקורדינאציה

-שיפור של סיבולת לב ריאה

-חיזוק יכולות גופניות

-שריפה משמעותית של קלוריות ובהתאם לכך ירידה במשקל

האימון יכול להתאים למבוגרים וילדים. ניתן לבצע את האימון בחוץ או במקום סגור וכמו כן אין צורך לרכוש ציוד יקר. את האימון, אפשר לבצע בקבוצה, לבד או עם מאמן אישי. בזכות כל היתרונות שהוזכרו לעיל, אפשר לראות שפשוט להתחייב לאימון כזה ובכלל להתמיד בו.

מה עושים לאחר האימון?

אין ספק שהאימון הוא אינטנסיבי ועל כן, הגוף זקוק למנוחה. אגב, בגלל שהגוף עובד קשה באימון, הוא יכול להמשיך להוציא אנרגיה גם בגמר האימון וזאת משום הדופק הגבוה. על כן, גם בזמן מנוחה, מבוצעת שריפת קלוריות.

כל הדרכים לביצוע אימון פונקציונאלי

כפי שהוזכר לעיל, ניתן לבצע את האימון בכל מקום. בואו נסקור יחד את האפשרויות:

-אימון בחדר כושר – אפשר לשלב אימון הכולל גם שימוש במתקני כושר כמו הליכון וכמו כן גם לבצע אימון של משקולות.

-אימון בבית – רצוי להצטייד במזרן יוגה, משקולות, חבל קפיצה וגומייה לידיים. אפשר להיעזר בסרטונים ביוטיוב וכך לקבל רעיונות לסטים של אימונים.

-אימון במדשאה או בפארק – אפשר לבד או עם מאמן. אפשר להשתמש בכל מיני אביזרים כמו, צמיגים, שקי חול ורצועות TRX.

שורה תחתונה

אימון פונקציונאלי ניתן להתאים לרמה ולמצב הגופני שלכם. נכון, הוא אינטנסיבי אבל לא בהכרח קשה. כל מה שצריך לעשות הוא לרצות להתחיל להתאמן. שימו לכם מוסיקה קצבית ונסו להתחייב, אתם רק תרוויחו מזה.