הידעתם שהעיסוי הוא חלק משמעותי ובלתי נפרד משגרת האימונים של חובבי ספורט וספורטאים מקצועיים? רק שלפני שעושים אותו, מומלץ לקחת בחשבון מספר דברים.

אנחנו מזמינים אתכם להמשיך בקריאת הכתבה שנעשה בשיתוף עם Ymassage פורטל מטפלים בעיסוי ורפואה משלימה בפריסה ארצית.

יתרונות לעיסוי ספורטיבי

יש לו המון יתרונות בהם, מניעת פציעות, שיפור הגמישות, הפחתת כאבי שרירים שיש אחרי אימון ועוד. יחד עם זאת, צריך לדעת גם מתי מומלץ להשתמש בשירות שנותנים מעסי הספורט.

סוגי העיסויים הקיימים

יש המון סוגים של עיסויים. חשוב מאוד לדעת מהם ההבדלים ביניהם ובהתאם ללכת למעסה המתאים. לדוגמה, עיסוי ספורט כולל טיפול ספציפי הניתן בהתאם לצרכים של הספורטאי. הוא תורם לגמישות וגם מפחית משמעותית את הכאבים.

לפני תחרות לא עושים עיסוי

אם החלטתם כבר ללכת למעסה ספורט, אל תעשו זאת בסמוך לתחרות שבה אתם משתתפים. מה שכן מומלץ לעשות הוא ללכת למעסה כמה שבועות לפני התחרות או כמה שבועות אחרי התחרות. במידה ואתם רגילים לקבל עיסויים כאלה, תוכלו לעשות אותם בתקופה של יומיים ועד שבעה יום לפני התחרות. מה שכן, אם אתם לא מורגלים לעיסויים האלה, אל תנסו אותם בסמוך לתחרות. אתם לא יכולים לדעת איך הגוף שלכם יגיב לעיסוי.

בדקו מי הוא המעסה

יש המון מעסים ומעסות וכמו כן יש המון סוגים של עיסויים. לפני שאתם בוחרים למי ללכת, מומלץ שתעשו תחקיר קטן. בדקו שהמעסה שאתם בוחרים אכן מתמחה בעיסוי ספורטיבי. כמו כן, רצוי גם לקבל חוות דעת מלקוחותיו. במידה והעיסוי לא יבוצע כמו שצריך, הוא יגרום לכם לכאבים. העיסוי צריך להיות מבוצע אך ורק על ידי מעסה מקצועי.

תקפידו לשתות הרבה לפני העיסוי

השרירים מתקשים כאשר אנחנו מיובשים. הדבר עשוי לגרום לכך שהעיסוי יהיה כואב לכם. על כן, לפני שאתם מגיעים לעיסוי, שתו המון מים. כמובן גם אחרי העיסוי, מומלץ לשתות מים.

אל תאכלו הרבה לפני העיסוי

מומלץ לא לאכול 3 שעות לפני העיסוי. תסכימו איתנו שזה לא נוח לשכב על מיטת העיסוי, כאשר הבטן מלאה. אתם לא תרגישו טוב. אחרי העיסוי, תוכלו לאכול שוב.

אל תצפו לפינוק בספא

עיסוי ספורטיבי שנעשה בצורה הטובה וכמו שצריך, לא אמור להיות עיסוי מפנק. מדובר על עיסוי שהוא עבודה משותפת עם המעסה. כמו כן, יכול להיות שתקבלו כל מיני תרגילים שתצטרכו לעשות בבית. התרגילים הללו יטיבו עם השרירים שלכם.

אל תצפו לטיפול רק בשרירי הרגליים

עיסוי ספורטיבי מתמקד גם בטיפול בפלג הגוף העליון. שרירים נתפסים לא רק ברגליים אלא גם בזרועות, בכתפיים ובגב. חשוב מאוד לטפל בכל האזורים הללו, כאשר עושים עיסוי ספורטיבי.

עיסוי לא חייב לכאוב כדי להצליח

על מנת לטפל בבעיה מסוימת, העיסוי לא חייב להכאיב. מתי העיסוי הופך למוצלח? כאשר הגוף של המטופל לא מתנגד למעסה. כמו כן, עליכם גם להרגיש אם המגע של המעסה הוא חזק מדי ולהבדיל בין תחושת אי נוחות לבין תחושת כאב.