fbpx

עיסוי שימש גם כרפואה מונעת ולטיפול במשך אלפי שנים. עם זאת, עדיין אין עדויות מדעיות בנושא. למרות זאת, רבים מאיתנו נעזרים בעיסוי כחלק משגרת האימונים שלנו, וספורטאים רבים תומכים בהשערה זו. אז עיסוי זה בזבוז כסף או יתרון מוכח?

התאוששות השרירים, תנועתיות המפרקים, הפחתת פציעות וזמן החלמה קשורים כולם למערכת העצבים שלנו. מחקרים רבים שנועדו לקבוע אם באמת יש לעיסוי השפעה על הדברים הנ”ל אינם חד משמעיים. אנחנו יכולים להישבע שעיסוי עובד אבל אין שום הוכח מדעית בנושא.

לעומת זאת, עיסוי בעזרת גליל יכול לספק את רוב ההיתרונות למערכת העצבים ויש ראיות המוכיחות זאת. למרות זאת ספורטאים רבים בוחרים בשני סוגי העיסוי. אז האם יש מקום לשניהם גם אצל המתאמן הממוצע?

התשובה היא כן!

עיסוי עם גליל לא מגיע למקומות שעיסוי יכול להגיע כלומר למערכת העצבים המרכזית. לכן כדאי להוסיף למשטר האימונים שלכם עיסוי קבוע.

עיסוי יכול להגדיל את סף הכאב שלנו, לשפר את מצב הרוח ולמנוע דיכאונות ( הוכח כי אפילו עיסוי יחיד יכול להפחית סימפטומים של דיכאון ) ולשפר את הבריאות הכללית שלנו. עם זאת, האם זה בזבוז זמן כדי לשפר את זמן ההתאוששות שלנו של השרירים, שיפור התנועתיות וכאבי גב תחתון? לא בהכרח.

אם אם מדובר באפקט פלצבו, עיסוי אינו מזיק ויתן לכם תחושה טובה ויכין אתכם נפשית ומנטלית לקראת האימון הבא.

שורה תחתונה

עיסוי טוב בשבילכם, גם אם יש הוכחה קטנה לגבי ההיתרונות העיקריים שלו, אפילו עיסוי יחיד יכול לשפר את מצב הרוח ולהגדיל את סף הכאב שמאפשר לנו להתאמן חזק יותר ולעמוד יותר בעומס האימונים. בואו נודה בעובדה, עיסוי גורם לרוב האנשים להרגיש טוב יותר ורגועים יותר.

רוצים לנסות את מיטות העיסוי האוטומטיות שלנו? צרו קשר לתיאום פגישה.

Style switcher RESET
Color settings
Color1
Color2
Open chat