לבחור בין רכיבה, שחייה וריצה? זו אפשרות. עם זאת, למה שתוותרו על ספורט מסוים כשאתם יכולים לשלב ביניהם ולהתחרות בשלושתם? אחד מענפי הספורט המסקרנים, המאתגרים והתחרותיים ביותר הוא ללא ספק הטריאתלון. הטריאתלטים, יכולים לבחור במסלול המתאים להם ביותר – בהתאם למטרותיהם והכושר הגופני שלהם: טריאתלון אולימפי, חצי איש ברזל, איש ברזל ואולטרה טריאתלון איש ברזל. מובן כי ההבדל בין סוגי התחרויות הוא מרחקי השחייה, הריצה והרכיבה.

לא נחדש לכם כי השתתפותכם בתחרות מותנית באימונים אינטנסיביים בכל אחד משלושת הענפים. ובמה כן נחדש לכם? ההיערכות לא מסתיימת כאן. אז רגע לפני שגם אתם תיקראו באופן רשמי “טריאתלטים”, לפניכם כל מה חשוב לדעת על ההיערכות לקראת התחרות.

היערכות לתחרות הטריאתלון – מה היא כוללת?

תחרות הטריאתלון נחשבת לאחת התחרויות המאתגרות ביותר! בטריאתלון האולימפי לדוגמא, תידרשו לשחות למרחק 1500 מטרים, לרוץ כ-10 ק”מ ולרכב כ-40 ק”מ. אלו מכם החושקים לקבל את התואר “אנשי ברזל”, ידרשו להפגין יכולות גופניות מרשימות יותר: שחיה לאורך 3.8 ק”מ, רכיבה של 180 ק”מ וריצה למרחק 42 ק”מ.

ההיערכות לתחרות נשענת ברובה על האימונים הפיסיים, אך לא רק עליהם. עם כוונתכם להתחיל להתאמן לקראת הטריאתלון, עליכם לקחת בחשבון עוד שני דברים נוספים:

כמה זמן צריך להתאמן לקראת הטריאתלון?

פרק הזמן המומלץ לאימונים משתנה בין מתחרה אחד לאחר, ומושפע בעיקר מ-2 דברים:

חשוב לדעת: למרות שאתם רוצים להגיע מוכנים לתחרות המאתגרת – ברמה הפיסית והמנטלית, חשוב לכלול בשגרת האימונים גם מנוחה. אסטרטגיית האימונים שלכם חייבת לכלול מנוחה מ-2 סיבות: האחת היא לאפשר לגוף לנוח ולמנוע מצב של פציעה חלילה. השנייה היא למנוע מצב בו אתם מגיעים לשחיקה נפשית שתפגע במוטיבציה להמשיך. אז למה אתם מחכים? התחילו להתאמן!